۱۰ حقیقت در مهندسی

مهندسی در سرگرم کردن زندگی و هیجان انگیز تر کردن آن نقش مهمی داشته است. در این مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از آن ها را به شما معرفی کنیم.

۱) اختراع اسنوبرد توسط یک مهندس

با کمی پیچ و تاب مهندسی و چرخش های خاص، اسنوبرد تبدیل شد به یک شگفتی از هندسه، شیمی، و بیومکانیک. از آنجایی که اسنوبرد در چرخش های زیاد ممکن است باعث خستگی شود، تولید کنندگان اسکی به سرعت به برخی از نوآوری ها در اسنوبرد رو آوردند تا اسکی بازان راحت تر با اسنوبرد کار کنند.

۲) مهندسان کفش پیاده روی را برای حفاظت، عملکرد و راحتی طراحی کردند

مهندسان می دانند نیرویی که از زمین وارد می شود  از طریق کفش به پا منتقل می شود. از طریق کار مهندسی، وزن در سراسر پا – پاشنه پا تقسیم می شود.

۳) اختراع پمپاژ آب

یک مهندس عمران یک سیستم پمپاژ را طراحی کرده است تا فقط مقدار مناسب آب را به جریان بیاورد. بدون جریان مناسب آب، هیچ پمپاژی وجود ندارد.

۴) سفرهای فضایی، از آپولو تا شاتل

برنامه علمی پایگاه فضایی، جهان را بسیار گسترش داده است. پیشرفت تکنولوژی توسط مهندسان در زمینه انرژی، ارتباطات، مواد، سازه ها و کامپیوترها، امکان سفر فضایی را فراهم کرده است.

۵) چرخ و فلک، یکی از معجزات مهندسی

اولین چرخ و فلک در سال ۱۸۹۳ توسط مهندس پنسیلوانیا، جرج وارس فریس، پیتسبورگ ساخته شده است.

۶) توسعه تلوزیون

مهندسان در همه جنبه های توسعه تکنولوژی تلویزیون ، از طراحی کابل های جدید، ایجاد امولسیون های جدید فیلم، برای مهندسی بهتر کیفیت صدا تلاش کرده اند. این تکنولوژی به بینندگان امکان می دهد هر برنامه، فیلم یا بازی را از بیش از ۵۰۰ کانال انتخاب کند.

۷) صنعت شهر بازی

مهندسان نقش مهمی را در صنایع شهر بازی ایفا می کنند. مهندسان پارک در طراحی تم ، ساخت، روشنایی، و حتی کنترل جریان جمعیت در پارک های مختلف در سراسر جهان مشارکت دارند.

۸) واقعیت مجازی

شرکت ها و دانشگاه ها از مهندسان برای ایجاد واقعیت مجازی و شبیه سازی استفاده می کنند. این تکنولوژی شبیه سازی و تجسم کامپیوتری را به پروژه های مدل سازی سه بعدی امکان بهتر انجام کار را می دهد.

۹) مهندسی پزشکی

مهندسان پزشکی تکنولوژی جدید و هیجان انگیز پزشکی را ایجاد می کنند. این تکنولوژی از واقعیت مجازی برای کمک به جراحان، بازسازی نقایص زایمان صورت خواهد گرفت.

۱۰) جلوه های ویژه

مهندسین کامپیوتر جلوه های ویژه ای در فیلم هایی مانند “پارک ژوراسیک”، “فارست گامپ” و “مصاحبه با خون آشام” ایجاد کرده اند. از طریق تکنولوژی “morphing”، تصاویر به صورت دیجیتالی ترسیم می شوند تا به نظر واقعی برسند.